Bourání části Staroměstské radnice
Sudek sledoval dění na Staroměstském náměstí a s ním i proměnu Staroměstské radnice nejenom ve dnech bezprostředně po konci války, ale i v následujících letech. Jeho snímky proto zahrnují celou severní část radnice po požáru, následný průběh její demolice a nakonec torzo východního křídla pod lešením, které stálo na místě ještě několik let po válce. Lešení je zachycené celkem na devíti negativech, v deštivém počasí a mlze, která strukturu lešení zahaluje. Je pravděpodobné, že fotograf si takové počasí pro snímání radnice vybral s vědomím smuteční atmosféry, kterou tak svým snímkům přidá.
Torzo radnice se stalo symbolem dilemat, jež tato část úřední budovy dlouho vyvolávala. Vyhořelé novogotické křídlo vzniklo při přestavbě v letech 1838–1848 na návrh vídeňského stavitele Petra Nobileho, jehož původní návrh byl pro nesouhlas veřejnosti v pohledové části do náměstí přepracován pražským stavebním radou Pavlem Sprengerem (s úpravou plánů od ředitele stavby Heřmana Bergmanna).
Otázka odklizení trosek stavby či jejich zachování v poválečném období vzbuzovala další diskuze. Dnes již nezjistíme, jestli se Sudek přikláněl k názoru svého přítele malíře Václava Rabase, který se vyslovil pro zachování trosek na náměstí coby připomínky barbarského řádění.
Vyhořelé novogotické křídlo bylo nakonec zbořeno v roce 1948.